Kun googlasin oman nimeni, niin minusta löytyi yllättävän vähän tietoa. Tietenkin sosiaalisen median tilini, mitä en ole laittanut salaiseksi löytyivät heti ensimmäisenä, mutta minun kanssani täsmälleen saman nimisiä on Suomessa kaksi, joten hänen tietojaan tuli yhtä paljon kuin minun. Kuvia oli myös muutamia, mutta suurin osa kuvista ei liittynyt minuun mitenkään ja ihmettelinkin, että millainenkohan kytkös minulla on näihin ihmisiin, joiden kuvat tulivat esiin minun nimeni googlehaulla. Yksi sivu oli minusta outo, sillä kuvittelin, että olen poistanut kyseisen tilin, mutta silti se löytyy googlehaulla. Todella erikoista. Löysin minusta ja ystävistäni myös lehtiartikkelin noin kymmenen vuoden takaa. Siellä on kuvia minusta ja ystävistäni ja tätä artikkelia minun ei ole mitenkään mahdollista poistaa internetistä. Erästä blogia, jota kirjoitin vuosia sitten ei enää löytynyt, sillä sen olen poistanut. Lähes kaikki informaatio mitä minusta löytyi, oli minun itse internettiin laittamaa, mutta osa oli jonkun muun ottamia kuvia ja kuvat ovat heidän sosiaalisen median tileillä, jonne minulla ei ole asiaa. Tällä hetkellä minusta ei saa mielestäni mitenkään selkeää kuvaa siitä millainen ihminen olen netistä löytämien tietojen perusteella, joka on mielestäni hyvä. Mutta helposti digitaalinen identiteetti muodostuu, jos sosiaalisen median tilit ovat täynnä esimerkiksi samanlaisia kuvia tai päivityksiä. Ihminen voi luoda täysin uuden identiteetin itselleen internetissä.

Nykypäivänä on hassua, jos julkisuuden henkilöllä esimerkiksi poliitikolla ei ole minkäänlaista sosiaalisen median tiliä tai jos hänestä ei löydy minkäänlaista tietoa netistä. Se kuuluu nykypäivään ja ainakin itse kyseenalaistan tämän julkisuuden henkilön, jos en löydä hänestä mitään tietoa sosiaalisesta mediasta. Jokaisella on tietenkin oikeus siihen, mutta mielestäni se kuuluu tähän aikakauteen.