Valitsemani sovellukset olivat Instagram ja TikTok. Yritykset mitä tarkastelin, olivat lentoyhtiöitä, laivayhtiöitä ja hotelleja. Matkailualan yritykset käyttävät nykyaikana Instagramia paljon yrityksensä mainontaan. Instagramin osuus mainostuksessa korostuu nykypäivänä. Yritykset keskittävät mainontansa usein niihin sosiaalisen median alustoihin, jotka ovat kyseisenä aikakautena suosittua ja trendikästä. Esimerkiksi tällä hetkellä Facebookissa mainonta on vähentynyt huomattavasti ja yritykset ovat siirtyneet Instagramiin, missä valtaosa ihmisistä on tällä hetkellä. Instagram on tällä hetkellä hyvä mainostuspaikka, koska kuten jo edellisissä teksteissä sanoin, siellä voi helposti luoda mielikuvaa ja mainostaa upeita kokemuksia, mitä firma voi asiakkaalleen antaa. Markkinointi ei ole enää tänä päivänä ”ota kaksi ja maksa yksi” – tyylistä, vaan asiakkaille yritetään saada mielikuva siitä, että myös minä voisin elää tuollaista luksuselämää. Huono puoli Instagramissa on se, että usein kuvat ovat käsiteltyjä ja todellisuus ei vastaa näitä kuvia ja videoita mitä Instagramissa on. En tiedä käyttääkö moni yritys TikTokia markkinoinnissaan, mutta ne voisivat käyttää sitä esimerkiksi rekrytoidessaan uusia työntekijöitä. Työntekijät voisivat tehdä videoita siitä, kuinka hauskaa heillä on töissä ja miksi juuri tässä yrityksessä tai organisaatiossa on niin kiva olla töissä.